Mexico part 2 - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Parisa Yazdani - WaarBenJij.nu Mexico part 2 - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Parisa Yazdani - WaarBenJij.nu

Mexico part 2

Blijf op de hoogte en volg Parisa

31 Maart 2018 | Mexico, Cancún

Jaartje later en daar ben ik weer. Ik weet intussen dat ik niet in Mexico wil wonen, want het leven van een psycholoog in Mexico is niet wat ik voor ogen heb. Dan maar vaker als toerist naar Mexico. Hallo prachtig land, hallo lieve mensen, hallo reggaeton, hallo lekker eten mag ik je voorstellen aan mijn zusje? Jaar later en dit keer ben ik terug met mijn zusje om met de auto te toeren aan de westkust van Mexico. In twee weken tijd hebben we de volgende plekken bezocht: Cancun - Playa del Carmen - Tulum - Felipe Carrillo Puerto - Bacalar - Chetumal - Isla Holbox. Hier wat do's en dont's

Cancun
DO. Coco Bongo: In een middelgrote zaal staat een podium waar danseressen performen. Zij doen dan grote artiesten na. Een kaartje bij de ingang kost 50 euro. Als je meer betaald kun je upgraden waardoor je een tafel of een zitplaats kunt kopen. Niet nodig als je het mij vraagt. Playa Marlin: langs Zona Hotelera aan de Punta Nizuc hebben wij een stop gemaakt bij Playa Marlin. Als je in Cancun bent is dit strandje een aanrader. Het water is helder blauw en schoon en de golven zijn speels.
DONT. Europcar; mega lange rijen, geven andere auto mee dan waar je voor betaald hebt, neem altijd een 100% verzekering.

Playa del Carmen.
DO. Akumal Beach: waar je met schildpadden kunt zwemmen. Als je in Playa wil overnachten is Lobo de Mar hostel een aanrader.
DONT. Verder zou ik hier niet te lang blijven hangen, want de omgeving van Playa is veel mooier dan het stadje zelf. Als je geen eigen vervoer hebt kunt je met een Colectivo, een openbaar minibusje de omgeving ontdekken.

Tulum.
DO. Rij langs de kust route 15 af. Hier staat veel prachtige hotels. De hotels geven vaak ook goede feesten. Aanraders: Papaya playa (30 euro entree) en Maxa camp (ook leuk om te overnachten). In het stadje zelf kun je goed uitgaan in club Kiki en er zijn twee typische Mexicaanse tentjes voor de reggaeton liefhebbers.
DONT. Helaas wordt dit stadje steeds toeristischer. Ook hier zou ik niet in het stadje blijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cancún

Midden-Amerika

joehoee

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2018

Mexico part 2

03 April 2017

Mexico part 1
Parisa

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 817
Totaal aantal bezoekers 99745

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2018 - 09 Augustus 2018

Midden-Amerika

03 September 2016 - 01 Oktober 2016

Midden-oosten

22 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

Europa

01 November 2015 - 30 November 2015

Zuid- Amerika

28 Maart 2012 - 08 Juli 2012

Zuidoost- Azië

Landen bezocht: